Polagra Food 2019

28.03.2019

Tegoroczna edycja targów odbędzie się pod hasłem „Po pierwsze jakość”. Hasłem tym chcemy przede
wszystkim zaakcentować to nad czym pracuje cała branża spożywcza, czyli wysokiej jakości żywność,
z którą można zapoznać się podczas targów. – objaśnia Filip Bittner, Dyrektor Grupy Produktów.

 

W targach POLAGRA FOOD co roku udział bierze kilkuset producentów mięsa i jego przetworów,
słodyczy, mleka i wyrobów mleczarskich, herbat, napojów, przetworów owocowo-warzywnych, przypraw
czy bakali. Nowości prezentują liderzy w swoich kategoriach jak np. Mlekovita, Krajowa Spółka Cukrowa
czy zakłady mięsne znane ze swoich wyrobów w całej Polsce, a także firmy, które dopiero pracują nad
rozwojem swojego brandu. W gronie tym znajdują się także producenci i dystrybutorzy żywności zza
granicy. To dzięki nim co roku odwiedzający targi przedstawiciele sieci handlowych i hurtowni
spożywczych mogą zapoznać się z ciekawą ofertą wyrobów spoza naszego kraju, a niektóre z nich
potrafią być naprawdę zaskakujące i obdarzane są szczególną atencją w szczególności przez
przedstawicieli sektora gastronomicznego, w tym najlepszych kucharzy w Polsce biorących udział w
odbywającym się w tym samym czasie Kulinarnym Pucharze Polski. – mówi Filip Bittner.
Aspekt jakości żywności jest kluczowy w szczególności w formule konkursu o Złoty Medal MTP, który
towarzyszy targom. Statuetka wręczana zwycięzcom jest potwierdzeniem doskonałości produktu i jego
innowacyjności. To nagroda stanowiąca także istotny element w strategii promocji danego produktu.
Nagrodzone firmy wykorzystują ją w komunikacji z odbiorcami, ponieważ stanowi ona rekomendację
ekspertów branżowych, którzy poddają wnikliwej analizie takie atrybutu produktu jak innowacyjność,
estetyka, ekonomiczność użycia czy bezpieczeństwo dla środowiska.


Jakość na targach POLAGRA FOOD jest w centrum uwagi organizatorów również w odniesieniu do
samej formuły targów. Staramy się, by wydarzenie, które organizujemy było skutecznym narzędziem
promocji żywności, w szczególności polskiej. Coraz głośniej mówi się o potrzebie stworzenia marki
polskiej żywności. To proces długotrwały, ale jako lider rynku eventów chcemy w nim aktywnie
uczestniczyć i mamy nadzieję, że w te działania zaangażują się także wspierające nas instytucje i
stowarzyszenia, które objęły patronat nad targami POLAGRA FOOD. – objaśnia Filip Bittner.

Organizatorzy targów planują w tym roku m.in. oddać scenę targów do dyspozycji branżowych
organizacji, by mogły zaprezentować potencjał polskiego sektora żywności przez zwiedzającymi zza
granicy, w szczególności gośćmi targów zaproszonymi w ramach programu Hosted Buyer. Wystawcy
będą mogli skorzystać także z dodatkowych, nieodpłatnych form promocji jak prezentacja nowości w
kanałach online, a warto podkreślić, że aż 40% użytkowników odwiedzających stronę internetową
targów pochodzi spoza Polski.


Warto również podkreślić, że w tym roku targi POLAGRA FOOD wracają do jesiennego bloku targowego
Polagra. Eksperymentalna, majowa edycja POLAGRA FOOD pozwoliła uzyskać transparentność z
grupie zwiedzających. Niemniej jednak wystawcy w ankietach wskazali, że w ramach targów
odbywających się w Poznaniu zależy im również na kontaktach biznesowych z grupą ich dostawców – producentami
maszyn i urządzeń dla sektora spożywczego, dodatków do żywności czy też rozwiązań z zakresu
logistyki i opakowań. Stąd powrót targów POLAGRA FOOD do terminu jesiennego i dużego bloku targowego,
w ramach którego odbędą się tak jak to do tej pory bywało Międzynarodowe Targi Technologii
Spożywczych POLAGRA TECH, Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania
TAROPAK, a także Międzynarodowe Targi Gastronomii i Wyposażenia Hoteli POLAGRA GASTRO/INVEST
HOTEL. – tłumaczy Filip Bittner, Dyrektor Grupy Produktów.

 

Targi POLAGRA FOOD odbędą się w dn. 30 września – 3 października. Więcej informacji:
www.polagra-food.pl.

Kontakt dla mediów:
Katarzyna Świderska, e-mail: katarzyna.swiderska@mtp.pl,

Dane Adresowe

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy
Rzeczypospolitej Polskiej
ul. Miodowa 14
00-246 Warszawa
+48 22 6350184
507-130-369
biuro@srw.org.pl

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.